- سلام دلفان | اخبار شهرستان دلفان| نخستین سایت خبری تحلیلی در دلفان - http://salamdelfan.ir -

حرکتی خزنده برای بازگشت

سلام دلفان- محمّد کاوه ای: چندی پیش زهرا اشراقی؛ نوه حضرت امام (ره) در یک مصاحبه جنجالی با روزنامه الشرق الاوسط زیرکانه به حجاب زنان ایرانی تاخت و بی پروا از گوش کردن صدای مهستی و هایده سخن گفت.

چندی بعد، نعیمه اشراقی خواهراو در صفحه فیس بوک خود مسائل دروغی را به امام نسبت داد و خانواده های شهدا بخصوص همسران شهدا را به سخره گرفت.

چند روز پیش هم روزنامه بهار در آستانه بزرگترین عید شیعیان؛ عید غدیر خم مطلب توهین آمیزی را در باب امامت و ولایت در صفحه اوّل و به عنوان سرمقاله روزنامه چاپ کرد که واکنش های مختلفی را در پی داشت.

آیا این حرکت خزنده برای آزمایش سطح حسّاسیت مردم به مقدّسات و بازگشت به سال هایی نیست که از تریبون های دولت اسلامی به اسلام تاختند؟!

در زیربه چند نمونه از اظهارنظرهای اشخاص و رسانه ها در دهه های 70 و 80 که در نفی مقدّسات دینی صورت گرفت اشاره می شود:

«اگر مجوز راهپیمایی به هرگروه بر اساس قانون داده شود، اشکالی ندارد. حتی علیه خدا» روزنامه ی آفتاب امروز ، 78/6/2

عبدالکریم سروش نویسنده و سخنران اصلاح طلب ، ماهنامه کیان، بهمن ۷۷: ولایت، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد؛ او خاتم نبوت و خاتم ولایت بود، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است.

عبدالکریم سروش نویسنده و سخنران اصلاح طلب، روزنامه نشاط، ۱۲/۳/۷۸: فرهنگ شهادت خشونت آفرین است.

 محسن کدیور: امروز خدا در جامعه هیچ کاره است و همه کاره مردم اند.

عزت الله سحابی، روزنامه عصر آزادگان، ۱۶/۱۰/۷۸: آدم‏ها و حتی معصومین(ع) خود به خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند.

عبدالکریم سروش: «هیئت‌های مذهبی منشأ خشونت‌اند و بسیجی‌ها، اعضای تشکیل‌دهنده‌ این هسته‌ها می‌باشند».

 «در نگرش صحیح به دین، مردم حق دارند همه‌ مسئولین را به سؤال کشیده و از آن‌ها انتقاد کنند. حتی اگر مسئول پیامبر و امام باشد. بلکه به خود خدا هم می‌توان اعتراض کرد و او را فتنه‌گر نامید.» (روزنامه‌ی ایران، تیرماه 1377)

روزنامه ایران 1 مهر 77: عقیده به فطری بودن دین منشأ خشونت است.

هفته نامه راه نو، مرداد 77: پیامبر و ائمه فقط در برهه ای از زمان صلاحیت مرجعیت داشته اند.

هفته نامه توانا، شماره 28: اعتقاد به عصمت، مدعایی معیوب و مخدوش است.

 ماهنامه جامعه سالم، تیرماه 77: مظاهر دینی چون حجاب و حیای زن نماد عقب افتادگی است.

غلامرضا سالار بهزادی، روزنامه صبح امروز، ۲۳/۸/۷۸: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است.

 «گفتار فاطمه (سلام الله علیها) نمی‌تواند الگوی زنان امروز باشد.» (ماهنامه‌ی زن، شماره‌ی 59، ص 35)

«انقلاب اسلامی ایران شبیه استبداد قجری است.» (روزنامه‌ی توس، مرداد 1377)

«عوامل خشونت در ایران سه دسته‌اند: 1. رزمندگان جبهه‌ها 2. گروهی از روحانیان 3. بعضی مسئولین مملکتی.» (هفته‌نامه مبین، 10 مهر 1378)

 «دین را باید عرفی کرد. هر عرفی یک برداشتی از دین دارد و مجاز است به همان شیوه عمل کند. روحانیون هم اگر این شیوه‌ها را نمی‌پسندند، مثل غرب که واتیکان تشکیل داده‌اند، قم را تبدیل به واتیکان کنند و در آنجا خود حکومت کنند.» (روزنامه‌ی ایران، شهریور 1377)

این تنها گوشه ای از حملاتی بود که در آن سالیان تحت لوای اصلاحات به دین صورت گرفت. به نظر می رسد استارت مجدد اینگونه حملات زده شده باشد.