مشترکان همراه اول به راحتی و با یک پیامک میتوانند با پرداخت 300 تومان از خدمات آوای انتظار بهرهمند شوند، اما برای توقف این سرویس باید هفتخوان رستم را طی کرد اما دست آخر هم نمیتوان از این سرویس خلاص شد.
سلام دلفان –شرکت همراه اول بابت بهرهمندی مشترکان از سرویس آوای انتظار، امکانات سادهای در نظر گرفته است: از طریق شماره گیری *111*22# و یا ارسال کد آهنگ مورد نظر از طریق پیامک به شماره 8989.
با اجرای دستورالعملهای فوق، فورا سرویس آوای انتظار ، فعال شده و 300 تومان از اعتبار مشترک کسر میشود.
البته این 300 تومان، اعتبار 30 روزه است و پس از این مدت، در صورت موافقت مشترک شرکت همراه اول به طور خودکار با کسر 300 تومان دیگر سرویس آوای انتظار مشترک را به مدت یک ماه دیگر تمدید میکند.

این روال، هر ماه تکرار میشود یعنی همراه اول با کسر 300 تومان از حساب مشترک، سرویس آوای انتظار وی را به مدت یک ماه دیگر تمدید میکند، مگر آن که مشترک با ارسال عدد 5 به شماره 8989 خواستار توقف این سرویس شود که مشکل اصلی از این مرحله شروع میشود.
متاسفانه آنطور که مخاطبان مشرق گزارش دادهاند، شرکت همراه اول به پیامکهای انصرافی مشترکان توجهی نمیکند و مجددا سرویس آوای انتظار آنها را تمدید کرده و 300 تومان از حساب آنها میکاهد.
بنابر تصاویر ارسالی مخاطبان، برخی مشترکان دهها بار درخواست انصراف خود را از طریق پیامک به اطلاع سیستم میرسانند، اما همچنان سرویس آوای انتظار آنها تمدید شده و 300 تومان به حساب همراه اول میافزاید.

با یک حساب ساده میتوان رقم میلیونی و شاید هم میلیاردی درآمد همراه اول از چنین سرویسهای تحمیلی را به دست آورد.


بنابراین ضروری است شرکت همراه اول نسبت به اصلاح سیستم خود اقدام کند تا همانطور که برای اشتراک سرویس آوای انتظار، فورا به پیام مخاطب جامعه عمل پوشانده میشود، به درخواست قطع اشتراک نیز با همان سرعت، پاسخ داده شود.
منبع: مشرق
