گروه فرهنگی سلام دلفان- یکی از موضوعاتی که مقدمه آسیبهای اجتماعی و وقوع جرم در جامعه به شمار می رود، وجود افراد بدحجاب با ظاهر تحریککننده است.
امروزه در ویترین برخی از فروشگاههای لباس شهرمان شاهد مانکنهایی با ظاهر نامناسب هستیم ، این ظاهر نامناسب که برتن این مانکنها پوشانده شده است، توسط برخی از دختران و زنان خریداری میشود و تبدیل به مانکنهای متحرک در خیابانها میشوند.
مانکنهای جاندار و زنده ای که با آرایش غلیظ و غیرمتعارف و نیز لباسهای جلف و ضد فرهنگی، مأموریت مانکنهای بیجان را تکمیل میکنند. متأسفانه این مانکنها هر روز بیحیاتر از روز گذشته میشوند؛ این روزها باید با شرم و حیا به ویترین بعضی از مغازهها نگاه کرد!
زیرا با مانکن های بیجانی مواجه میشویم که با ژستهای نا بهنجار ، لباسهای رنگارنگ، مدلهای متنوع و پوششی عجیب و غریب آراسته شده اند . مانکنهایی که به برخی از شهروندان بسیار شباهت داشته و با لباسها و آرایشی کورکننده در بازار رقابت، وسیلهای برای جذب هر چه بیشتر مشتریان و رهگذران شدهاند.
رهگذرانی که با دیدن ویترینها و مانکنها به خریدن لباس تشویق میشوند. این ویترینها بهنوعی الگوهای نامناسب ،تحریککننده و بدحجابی را تبلیغ می کنند که خطری برای سلامت اخلاقی در جامعه و جوانان محسوب میشوند. که از آن جمله میتوان به بلوغ زودرس و تحریک جنسی پسران و دختران که از مقابل این مانکنها عبور میکنند اشاره کرد.
نهادهای اقتصادی و تولیدی برای فروش هر چه بیشتر و سودآوری کلان هر روز شیوه جدید و نوینی را ابداع کرده و به جامعه عرضه میکنند. در زمینه پوشاک از آنجا که کشورهای غربی الگوی جهانیان قرار گرفتهاند و آمار مصرف پوشاک غربی همواره پیشتاز پوشاک کشورهای دیگر بوده است، کشور ما نیز متأسفانه در تهاجم ناتوی فرهنگی و جنگ نرم با هدف تغییر سبک زندگی در این مسیر قرار گرفته است.
در تغییر سبک زندگی، پوشاک، پیرایش و آرایش وحتی سبک غذا خوردن در فیلم وسریال و در واقعیت مورد هجوم قرار میگیرد و تغییرات اساسی در شیوههای زیستن ،مورد توجه تهاجم جنگ نرم فرهنگی است. به عقیده ی کارشناسان از لحاظ علمی، استفاده از سوژههای تصویری بیشترین تاثیر را بر مغز انسان میگذارد و چشم انسان با دیدن تصاویر، صحنهها را در ناخودآگاه ضبط میکند.
وقتی استفاده از لباسهای نامناسب از طریق ویترین مغازهها تبلیغ میشود، افراد بهتدریج در مقابل بد بودن این نوع پوشش حساسیت خود را از دست میدهند و این زنگ خطری برای ماست.
اما سوال اینجاست که مسئول این نمایش هرروزه بیحیایی و اشاعه فحشا در ویترین فروشگاهها و داخل آن و درنتیجه فروش اجناس موجود به عدهای فرصتطلب یا بیمبالات برای جولان در معابر کیست ؟
