سلام دلفان
سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان
سلام دلفان
سلام دلفان
کد خبر: 47800
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
خانه » اخبار برتر » دلفان و این روزهایش! تپه هایی به نام سرعت گیر
Print This Post
«گزارش اختصاصی سلام دلفان»

خیابان های دلفان با سرعت گيرهاي تپه مانندی آرایش شده که کارشان پر کردن جيب جلوبندي سازها و شوکه کردن مسافران است و گاها” اتفاق افتاده رانندگان بخاطر کمبود دید در شب و عدم رنگ آمیزی این سرعت گیرها مجبورند پرواز از روی این سرعت گیرها را تجربه کنند.

به گزارش سلام دلفان

دلفان بر خلاف ساير شهرهاي ايران عزيزمان با آنكه از طبيعت فوق العاده زيبا و آب و هواي دلنشين خدادادي بهره مي برد اصلا در آن از زيبايي هاي مصنوعي و دست ساز مهندسي خبري نيست.
خیابان های دلفان با سرعت گيرهاي تپه مانندی آرایش شده که کارشان پر کردن جيب جلوبندي سازها و شوکه کردن مسافران است و اگر یادتان باشد همین چند سال پیش بود که راننده نگون بخت کامیون حمل شیر که برای اولین بار بود از سمت کرمانشاه وارد شهر می شد هنگام مواجه شدن با یکی از این تپه های به اصطلاح سرعت گیر تعادل خود را ازدست داد و پس از چپ کردن شاهد به راه افتادن جوی شیر در حوالی میدان بعثت بودیم که خوشبختانه به طور معجزه وار صدمات جانی و مالی به شهروندان وارد نکرد و قابلمه های ساکنین آن حوالی را پر شیر کرد.
این موضوع ممکن است برای بسیاری از شما اتفاق افتاده باشد که موقع تردد در سطح برخی از خیابان های دلفان تجربه پرواز از روی سرعت گیرها را داشته باشید.
برخی از سرعت گیرهایی که در خیابان های دلفان نصب شده اند تجربه پرواز برای هر راننده ای را فراهم می کنند، هر کس که از روی آن پرواز می کند از شوک پروازی که کرده یا ماشین را خاموش و یا کیپ ترمز می کند و از هول نمی داند که باید گاز بدهد یا دنده عوض کند!

عملیات عمرانی که در خیابان ها انجام شده آسفالت سطح خیابان ها را ناهمگن و همراه با پستی بلندی هایی کرده که گاها اتفاق افتاده رانندگان بخاطر کمبود دید در شب و عدم رنگ آمیزی این سرعت گیرها مجبورند پرواز از روی این سرعت گیرها را تجربه کنند.

در خیابان های دلفان سرعت گیرهای تپه مانندی وجود دارند که تعداد آنها به بیش از 30 مورد می رسد که هیچ گاه خاطره پرواز از روی برخی از این تپه ها از اذهان شهروندان و مسافران پاک نمی شود.
در این میان گاها” بخاطر برخی مسائل اورژانسی مانند آمبولانس ها و خودروهای حامل بیمار که زمان برای آنها و بیمار حیاتی است مجبورند به علت این سرعت گیرها سرعت خود را کم کنند .

طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلندترین نقطه یک سرعت‎گیر باید 7 تا 10 سانتی‎متر و حداکثر طول آن 30 سانتی‎متر و عرض آن به اندازه عرض محل نصب باشد و استفاده از آن در اماکنی توصیه شده که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از 15 کیلومتر تجاوز نمی‎کند.این در حالیست که تصاویر گرفته شده از برخی سرعت گیرهای شهر دو برابر ارتفاع استاندارد را نشان می دهد.

DSC_0021

همچنین در محل نصب سرعت‎کاه یا سرعت‎گیر، راننده‎ها باید از فاصله مناسب این موانع را ببینند. سرعت‎گیرها باید با علایم مشخص همچون تابلو، روشنایی، تغییر رنگ، خط کشی و… کاملاً نمایان باشند. که در تصویر زیر رنگ و خط کشی مناسبی به چشم نمی خورد.

3

سرعت‎گیرها و سرعت‎کاه‎ها خطر جدی برای راکبان موتور سیکلت و دوچرخه به حساب می‎آیند. کم کردن سرعت وسیله نقلیه و شتاب‎گیری مجدد آن علاوه بر بالا بردن مصرف سوخت، آلودگی صوتی نیز ایجاد می‎کند.

بطور کلان عمده مشکلی که فلسفه سرعت گیرها و سرعت کاه ها دارند این است که ابزار های کاهنده سرعت به همه وسایل نقلیه به یک دید می نگرد.چه اتومبیلی که در شهر با سرعت100 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند و چه موتور سیکلتی که با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند ناچارند از روی سرعت گیر های تعبیه شده عبور کنند وبه نوعی با شخص متخلف و قانون مند به یک جور رفتار میشود.تصویر زیر نمونه ای از یک سرعت گیر استاندارد را به ما نشان می دهد.

Speed_cushions_6
بطور کلی وجود سرعتگیرها و سرعت کاه ها در شهر ها مشکلات زیر را به همراه خواهند داشت:

الف-کم کردن سرعت قبل از رسیدن به سرعت گیر و شتاب مجدد وسایل نقلیه، بالا رفتن مصرف سوخت،افزایش آلودگی هوا را به دنبال دارد
ب- تاثیر منفی در سرویس دهی وسایل نقلیه اورژانسی به دلیل کاهش سرعت.
پ ـ آسیب دیدن جلوبندی ،سیستم ترمز و کلاچ خودرو ها.
ت-خطر جدی برای موتور سواران و دوچرخه سواران به دلیل نداشتن تعادل کافی.
ث-گسیل شدن ترافیک به محله های اطراف خیابان هایی که در آن سرعت گیر و سرعت کاه وجود دارد.
ج-ایجاد آب گرفتی پشت سرعت گیرها و سرعت کاه ها هنگام بارندگی و ازبین رفتن روسازی.
چ-افزایش تصادفات جلو به عقب بر اثر ترمز ناگهانی.

مشکلات فوق در کشور های پیشرفته به وسیله طراحی سرعت گیر ها و سرعت کاه های هوشمند بر طرف شده است تا جایی که تهدید را به یک فرصت تبدیل کرده و از این نوع سرعت گیرها برق تولید می کنند.اما در کشور ما به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها فعلا نمی توان از این تکنولوژی استفاده کرد و باید تا آنجایی که ممکن است از سرعت گیر ها و سرعت کاه های غیر استاندارد کاست.
البته نقش خود مردم در افزایش یا کاهش ابزار کاهش دهنده سرعت در سطح شهر حائز اهمیت است.اگر به قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر توجه کنیم،در رانندگی صبر پیشه کنیم، به حقوق دیگران احترام بگذاریم،کمی گذشت داشته باشیم، قطعا در روند روان سازی ترافیک موثر خواهد بود و مسئولین ترافیکی ما در تصمیمات خود تجدید نظرخواهند کرد.همواره شهروندان و مسئولین ترافیکی شهر باید این نکته را مد نظر داشته باشند تعداد و علائم کاهنده سرعت در یک شهر، نه تنها ارزش محسوب نمی شود بلکه نشان گر پایین بودن فرهنگ رانندگی در آن شهر می باشد. آیا فکر کرده اید اجرای یک سرعت گیر آسفالتی چه هزینه ای برای شهرداری به بار دارد؟ این هزینه ها میتواند در راه غنی سازی فرهنگ صحیح رانندگی کردن در جامعه شهری بکار گرفته شود.دستگاه های مربوطه باید بدانند در ایام عید نوروز و آمدن مسافران نوروزی به دلفان اولین چیزی که نظر مسافران را به خود جلب می کند تعداد سرعت گیر های غیر اصولی است که از ورودی شهرها آغاز می شود.

امیدواریم مسئولین ذیربط شهرستان خصوصا” شهردار محترم جناب آقای میرزایی مسئله سرعت گیرهای غیر استاندارد و نامتعارف را که هرازگاهی موجب تصادف و آسیب های شدید مالی و جانی نیز می گردد در اولویت های اصلی کاری خود قرار دهند و گزارش بعدی ما تشکر و قدردانی از مسئولین به خاطر رفع این مشکل باشد.

11 thoughts on “دلفان و این روزهایش! تپه هایی به نام سرعت گیر

  1. نام شما... می‌گه:

    کاملاً غیر کارشناسی بود !

    1. راننده می‌گه:

      اتفاقا خیلیم کارشناسی و بجا بود تو اگه راننده بودی میفهمیدی این سرعتگیرا چه به روز این ماشین ها میارن با این هزینه بالای جلوبندی و لاستیک دست نویسنده دلفان ندرده.جنابعالی یا خودت از باعث بانیای سرعت گیرایی یا نوراباد نیستی یا رانندگی بلد نیستی و گرنه هر وقت خواستی مریض بد حال برسونی تا این بیمارستان میدونی اینا چین که هروز مث قارچ دارن تو خیابون سبز میشن

  2. شهروند می‌گه:

    چهار راه بالاتر از دادگستری به فاصله دو متر در دو طرف چهار راه چهار دست انداز قرار گرفته که گردن هر اسبی را نیز می شکند این هم از اقدامات شورای محترم شهر دلفان است .دست انداز که نیست گردن خورد کن است

    1. ﺁﻧﺸﺮﻟﻲ می‌گه:

      ﻳﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﮔﻴﺮ اﻭﻧﻂﺮﻑ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺗﻮ ﺭﻭﺳﺘﺎﻱ ﺧﻠﻴﻔﻪ ﻫﺲ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﺒﻴﻪ ﺑﺮﺟﻪ ﺑﺎﺑﺎﻡ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﻴﺲ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻗﻴﻤﺘﻲ ﺑﺎ ﻣﺎﺷﻴﻦ اﺯ ﺭﻭﺵ ﺭﺩ ﺑﺸﻪ ….(ﺣﺘﻲ ﺑﺮا ﺧﺮﻳﺩﻥ ﻣﺮﻍ ﻫﻪ ﻫﻪ)

  3. نام شما... می‌گه:

    انگار تو این شهر تنها چیزی که زیاده مهندس دست اندازه البته بهتره بگم پس انداز
    چون وقتی از روشون رد میشی بد جوری پس میوفتی و به همین خاطر عبور از انها را به خانم های بار دار توصیه نمیکنم

    1. حاج حسین می‌گه:

      دمت گرم به مولا
      عجب تعبیر قشنگی بود:
      ——————-
      پس انداز
      ——————
      البته واسه اونایی که درک داشته باشند و بفهمند که نمی فهمند…

  4. سید حسین می‌گه:

    این شهرداری هم خوب برا خودش دست انداز میسازه ها …

  5. ..... می‌گه:

    من به نظر همه دوستان احترام میزارم
    ولی نظر من عکس نظر دوستان هست
    وقتی در داخل شهر طرف اصول رانندگی رو نمیدونه
    با بیمه کردن ماشین قصد جان دیگر افراد رو میکنه
    بهترین روش همینه

    1. نام شما... می‌گه:

      احتمالا شما مهندس دست انداختن مردم باشی درسته
      دیدگاهت اصلا به درد نمیخوره
      باید دیدگاه مسافران شهر های دیگر رو هم که از اینجا گذر میکنند رو بشنوید. دست انداز که نیستند تله ماشین هستند یا شاید هم عوامل محترم شهرداری با صنف جلو بندی ها قرار داد هایی رو بسته باشند.
      شاید!!!
      نمیدونم . خدا بهتر میدونه
      شهر بی کلانتر!!!

  6. جلالوند می‌گه:

    عجب از کارهای این شورا وشهردار همش به فکر دست انداز هستند باید خودشان مواظب باشنده که آه این رانندگان گردن ترک تازی هایشان را نشکند باید یه کم ملایم تر کنند شیب ها را باور کنید از کاکاوند یاد بگیریرد هیچ دست اندازی ندارد مثل اتوبان است .برو بتاز هرچه می کنید بکنید فقط این دست اندازهای تپه ای را بردارید

  7. نام شما... می‌گه:

    تنها چیزی که تو خیابونای نورآباد به صورت غیرعادی یافت میشه همین تپه ها که بهشون سرعت گیر میگن هست واقعا از رو چه استانداردی این سرعتگیرها و ایجاد کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هرجا آسفالت زیاد آوردن واسه انکه به کارخانه آسفالت برگشت ندن باهاش یه سرعتگر درست کردن.
    بجاش کنده کاری های آب و فاضلابو درست کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

سلام دلفان
سلام دلفان
رفتن به نوارابزار