در آستانه ماه مهر، بازار نوشت افزار در دست برندهای خارجی همچون انگری برد و بن تن و غیره است و در این بین برندهای محدود و نوپای داخلی همچون رستم و غیره نبردی نابرابر با تولیدات خارجی آغاز کرده اند.
به گزارش سلام دلفان به نقل از لرستان خبر، در آستانه فصل بهار تعلیم و تربیت در استان لرستان و شهر خرم آباد، بازار نوشت افزار و لوازم التحریر رونق گرفته است و در این بین استقبال کودکان پایه ابتدایی از دیگر دانش آموزان مقاطع دیگر برای خرید محصولات تحصیلی بیبشتر است.
نکته ای که در این بین بسیار حساسیت زاست این مسئله است که پایه تحصیل توجه به پرورش همه جانبه انسان و تعالی وی می باشد و نقش مقطع ابتدایی بسیار مهم و حساس است اما متاسفانه قالبی که برای دانش آموزان لرستانی در بازار نوشت افزار وجود دارد نه تنها جنبه تربیتی ندارد بلکه در کوتاه مدت و بلند مدت نقش مخرب و غیر اخلاقی دارد.
فلسفه تحصیل در نظام آموزشی کشور که پرورش اخلاقی یکی از محورهای آن است با قالب های تحصیلی خارجی و برندهای همچون بن تن، کی تی، سیندرلا،انگریبرت، توربو،اسکار و غیره از دست رفته است؛ خشت اول گر نهد معمار کج تا سریا رود دیوار کج.
تولیدات ملی با محتوای ایرانی و اسلامی مدتی است که وارد بازار شده اتست اما واقعیت این است که تولید آن در حدی نیست که بازار را قبضه کند و این برندهای خارجی هستند که کماکان نبض بازار را در دست دارند.
