سلام دلفان
سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان
سلام دلفان
سلام دلفان
کد خبر: 25760
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۲
تعداد نظرات: . نظر
خانه » آخرین عناوین » 90 درصد بازار خودرو در اختیار سه شرکت
Print This Post

خیابان‌ها و جاده‌های کشور، در شرایطی انواع و اقسام خودروهای داخلی و خارجی را در خود جای داده‌اند که در این بین، بیشترین سهم را محصولات 20 تا 40 میلیون تومانی در اختیار دارند و کمترین سهم نیز نصیب 40 تا 60 میلیون تومانی‌ها شده است.

به گزارش سلام دلفان،بنابر آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروهای سواری کشور در شش دسته قیمتی «زیر 20 میلیون تومان»، «20 تا 40 میلیون تومان»، «40 تا 60 میلیون تومان»، «60 تا 80 میلیون تومان»، «80 تا 100 میلیون تومان» و «بالای 100 میلیون تومان» تقسیم و سهم هر گروه در بازار ایران مشخص شده است.

بر این اساس، «زیر 20 میلیونی‌ها» 47/8 درصد از کل خودروهای سواری کشور را طی نیمه نخست امسال در اختیار دارند و «20 تا 40 میلیونی‌ها» نیز از سهمی 48/6 درصدی برخوردارند. همچنین، خودروهای «40 تا 60 میلیونی» نیز دو دهم درصد بازار ایران را در اختیار دارند و سهم «60 تا 80 میلیونی‌ها» هم به 7/1 درصد می‌رسد.

در مورد خودروهای «80 تا 100» میلیونی نیز گزارش شده که تنها شش دهم درصد از سهم بازار در دست آنهاست.

در نهایت «خودروهای بالای 100 میلیون تومان» نیز تنها 1/1 درصد در بازار کشور سهم دارند. با این حساب، بیشترین سهم بازار خودرو کشور در دست «20 تا 40 میلیون تومانی‌ها» است، خودروهایی که ترکیبی از ایران خودرو و پارس‌خودرو و خودروسازان بخش خصوصی به شمار می‌روند.

از سوی دیگر، کمترین سهم بازار خودروهای کشور را نیز «40 تا 60 میلیونی‌ها» در اختیار دارند و در این گروه تنها «کیا پیکانتو و گریت‌وال» به چشم می‌آیند. آمار نشان می‌دهد بازار خودروهای سواری ایران در دست خودروسازان داخلی است و سه خودروساز بزرگ كشور (ایران خودرو و سایپا و پارس‌خودرو) بالای 90 درصد بازار را در اختیار دارند.

این در شرایطی است که تنوع خودروهای مونتاژی و وارداتی بیش از داخلی‌ها گزارش شده است.

منبع:دنیای اقتصاد

ارسال دیدگاه

زمان ورود کد امنیتی تمام شده. مجددا بارگزاری کنید

سلام دلفان
سلام دلفان
رفتن به نوارابزار