سلام دلفان
سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان
سلام دلفان
سلام دلفان
کد خبر: 28169
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۳
تعداد نظرات: . نظر
خانه » آخرین عناوین » توصیه‌های بهداشتی برای خوردن آجیل
Print This Post

آجیل های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند. بنابراین سعی کنید از انواع آجیل های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید.

به گزارش سلام دلفان، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، رعایت نکات تغذیه ای برای حفظ سلامت هموطنان را در دید و بازدید های نوروزی ضروری دانست.دکتر زهرا عبداللهی گفت: آجیل های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند. بنابراین سعی کنید از انواع آجیل های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید.وی با بیان اینکه انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند گفت: از مصرف زیاد آجیل خودداری کنید.

عبداللهی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدهای نوروزی به جای مصرف شیرینی و شکلات بهتر است بیشتر از میوه ها استفاده کنید. میوه ها علاوه بر این که حاوی ویتامین ها و املاح معدنی مورد لزوم بدن هستند، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش مهم آنها در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان ها شناخته شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به جای استفاده از شیرینی های خامه ای و شکلاتی که حاوی مقادیر زیادی کالری هستند. می توانید انواع شیرینی های خشک و ساده شیری در اندازه های کوچک برای پذیرایی از میهمانان خود تهیه کنید.

عبداللهی همچنین تاکید کرد: در ایام نوروز در وعده های ناهار و شام، برای جلوگیری از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می شود، سعی کنید بیشتر از سالاد و سبزی استفاده کنید.

وی گفت: مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، سبب کاهش جذب چربی ها و مواد قندی شده و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می کند.

عبدالهی همچنین با تاکید بر کاهش استفاده از نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از آب و دوغ های کم نمک و بدون گاز را توصیه کرد.

وی توصیه کرد: برای صرف چای، به جای قند و شکلات می توانید از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید.

منبع: مهر

ارسال دیدگاه

زمان ورود کد امنیتی تمام شده. مجددا بارگزاری کنید

سلام دلفان
سلام دلفان
رفتن به نوارابزار