سلام دلفان
سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان
سلام دلفان
سلام دلفان
کد خبر: 45608
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
خانه » اخبار برتر » ماهیت انقلاب اسلامی ایران از روزنه مهدویت
Print This Post

سلام بر روح خدا و شهیدان دلداده اش،و درود بر فجر آفرینانی که نهال دهه ی فجر به همت والایشان همواره ماندگار است و بر تمام دنیای اسلام نور افشانی میکند.

(دلیل ارزش یافتن و ماندگاری یک انقلاب):
یک حرکت و انقلاب مردمی زمانی ارزش پیدا میکند که بر اساس انگیزه های آزادانه و آزادی خواهانه باشد و هر چقدر که انگیزه های این انقلاب آزادانه تر و مقدس تر و با بینش و آینده نگری بیشتری همراه باشد و سطح تفکر و آرمانها بلند تر و با ارزش تر داشته باشد ارزش این حرکت را بالاتر خواهد برد.زمانی که انسان به انقلاب اسلامی ایران نگاهی به دور از پیش داوری و حاشیه و قرض می اندازد عمق ارزش را در می یابد، چرا که بنیانگذار این انقلاب پیر عشق و عرفان امام خمینی رحمت الله علیه و شاگردان جان بر کفش در تشکیل این انقلاب بزرگ دیدگاه های خود را تا حد امکان عمیق کردند و اهداف خود را بسیار مقدس و آزادی خواهانه کردند،و تا حد امکان آرمانها را بزرگ کردند که بر این اساس توانستند انقلابی را تشکیل دهند که به قول امام خمینی رحمت الله علیه به جهان صادر شد.
آری این صدور به جهان حاکی از وجود حقایقی بزرگ در دل این انقلاب بزرگ و اسلامی می باشد.

(انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه های مهدویت):
گفتم که عمق اهداف و آرامانهای یک انقلاب و میزان تقدس او مهمترین عامل شکل گیری و ماندگاری اوست،که انقلاب اسلامی ایران هم به علت بلندی اهداف و آرمانهایش و تقدسی که دارد شکل گرفت و ماند و به جهان هم صادر شد.
یکی از این اهداف و آرمانها شکلی گیری انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه های مهدویت است.وقتی که انسان به این انقلاب نگاه میکند میبیند که بر اساس یک انقلاب منتظر که از درون و ماهیتش منتظر امام زمان عج باشد شکل گرفته است بر این اساس امام راحل و عزیزمان تا حد امکان تعدادی از وظایف منتظران ظهور امام زمان عج را در این انقلاب منعکس کرده است تا به جهانیان ثابت کند که عمق فکر سید روح الله خمینی و پیروان عاشقش چقدر بسیار زیاد و هدفشان به قداست پیروان واقعی اهلبیت علیهم السلام مقدس است و آمده اند قیامی تشکیل دهند که انتهایش ابتدای قیام امام زمان عج است.
بر این اساس چند نمونه از کارهایی که امام امت با دیدگاه امام زمانی اش انجام داده است را برایتان مینویسم ان شاء الله.

۱:ظلم ستیزی:
ظلم نقطه مقابل عدالت است که خداوند در آیاتی از قرآن دوری از ظلم و ظالم را به ما گوشزد فرموده است آنجا که در آیه ۱۱۳ هود میفرماید:(و به کسانی که ستم کرده اند متمایل مشوید که آتش دوزخ به شما می رسد و در برابر خدا برای شما دوستانی نخواهد بود و سرانجام یاری نخواهید شد)
و یا بارها به عدالت دعوت میکند مثلا در آیه ی ۱۵۲ انعام میفرماید:( دادگری کنید، هر چند درباره خویشاوند شما باشد. (انعام، آیه ۱۵۲)

این سخت گیری تا آن جایی است که مراعات عدالت را حتی نسبت به دشمنان لازم برمی شمارد و در آیه ۸ مایده میفرماید:(ای کسانی که ایمان آورده اید، برای خدا به دادگری برخیزید و به عدالت شهادت دهید، و البته نباید دشمنی گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نکنید. عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است، و از خدا پروا دارید که خدا به آنچه انجام می دهید آگاه است)
و نیز در روایات به مقابله به ظلم و ظالم دعوت شده است من جمله رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم در نهج الفصاحه حدیث ۸۳۳ آمده است که فرمود:(مردم آنگاه که ظالم را ببینند و او را باز ندارند،انتظار میرود که خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد).
با حفظ این مطالب باید گفت که جامعه ی مهدوی و انقلاب مهدوی انقلابی است که بر اساس ظلم ستیزی و عدالت گستری بر پا شود کما اینکه خود امام زمان عج هدف از قیامش ظلم ستیزی و عدالت گستری است در کتاب سلیم بن قیس هلالی صفحه۹۱۰ و کمال الدین و تمام نعمه صفحه ۲۵۸ از رسول خدا صلی الله که فرمود:(مهدى امت من کسى است که هنگام پر شدن زمین از بیداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل خواهد کرد).
لذا امام خمینی رحمت الله علیه و یاران پاکش بر اساس ظلم ستیزی و حتی ظلم سوزی این انقلاب را بنا نهادند و بعد از گذشت ۳۶ سال هنوز این انقلاب ظلم ستیز و ظلم سوز است و در راستای مقابله با ظالمان کار و تلاش مستمر میکند.

۲-دستگیری از فقراء و نیازمندان:
در آیه ۱۸ حدید میفرماید:( إِنَّ الْمُصَّدِّقِینَ وَ الْمُصَّدِّقَاتِ وَ أَقْرَضُواْ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا یُضَاعَفُ لَهُمْ وَ لَهُمْ أَجْرٌ کَرِیمٌ :همانا مردان و زنانی که در راه خدا به فقراء صدقه و احسان کنند و به خدا قرض نیکو دهند،خدا احسان آنها را چندین برابر سازد و پاداش با لطف و کرامت نیز عطا کند).
یا در روایتی در مستدرک الوسائل و مستنبط المسایل جلد۷،ص ۱۰۵،حدیث ۷۷۶۲ از پیامبر آمده که فرمود:(من مأمورم که صدقه ” زکات”را از ثروتمندانتان بگیرم و به فقرایتان بدهم).
یا در حدیث قدسی آمده است که:( المال مالی، و الفقراء عیالی و الاغنیاء وکلائی. مال دنیا مال من است، نیازمندان عیال منند و بی نیازان و ثروتمندان نمایندگان من می باشند.
بنابر این حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف پیامی دارد درباره کسانی که از محرومین بی خبرند و یا از رسیدگی به آنها خودداری می کنند چنانکه در کتاب کلمه الامام المهدی علیه السلام جلد ۱ صفحه ۲۰۰ به نقل از بحارالانوار جلد ۵۳ آمده که فرمود:(و من بخل منهم بما اعاره الله من نعمته علی من امره بصلته فانه یکون خاسرا بذلک لاولاه و آخرته:و آن کس که در دادن نعمت هائی که خداوند به او کرامت فرموده به کسانی که فرمان رسیدگی به آنها را داده بخل ورزد، در دنیا و آخرت زیانکار خواهد بود)
که امام خمینی رحمت الله علیه بر همین اساس خیلی به رسیدگی به فقراء اهمیت میداد و توصیه میکرد و حتی یک ارگان بسیار قوی را در این اساس تاسیس کرد تا به فقراء رسیدگی شود که نام این ارگان بزرگ را کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه نام نهادند.

۳-اتحاد:
توصیه ‏هاى قرآن به مسلمین در مورد وحدت و اتحاد

(إنَّ هذه أمَّتُکُم أمَّه واحِدَه و أنَا رَبُّکُم فاعْبُدونِ
((:بی تردید این امت شما امت واحده است و من پروردگار شما هستم، پس مرا پرستش کنید).”انبیاء ۹۲″
یا در آیه ی ۱۹ یونس میفرماید:(مؤمنان با هم برادرند پس بین برادران خود صلح برقرار سازید)

نهى قرآن از اختلاف‏
از سوى دیگر چون سخن گفتن از وحدت، همواره توأم با یاد کردن از اختلاف است، در قرآن مجید نیز در آیات متعددى، این دو مفهوم؛ یعنى وحدت و اختلاف با هم آمده و مسلمین همواره از اختلاف و تفرقه منع و نهى شده‏ اند. مانند آیه «و اعْتَصِموا بِحَبْلِ اللَّهِ جمیعاً و لا تَفَرَّقوا:همگى به رشته دین خدا چنگ زده و به راه‏هاى متفرق نروید)و یا آیه ی ۴۶ انفال میفرماید:(و أطیعُوا اللَّهَ و رسولَهُ و لا تنازَعوا فَتَفْشَلوا و تَذْهَب ریحُکُم :و از خدا و رسولش اطاعت کنید و نزاع نکنید که ضعیف شده و نابود میشوید).
و نیز رسولخدا صلی الله بارها امر به اتحاد و برادری کردند و بارها اتحاد بین قبایل مسلمان برقرار کرد و بینشان عقد اخوت بست.و بارها مسلمانان را امت واحد معرفی فرمود.و نیز علی علیه السلام در نامه ۴۷ نهج البلاغه آمده که فرمود:(أیُّهَا النّاسُ شَقّوا أمْواجَ الفِتَنِ النَّجاه و عرّجوا عن طریق المُنافِرَه:ای مردم موج‏هاى فتنه را با کشتی‏هاى نجات بشکافید و از تک‏روى و اختلاف دورى کنید).
با حفظ این مطالب در جلد ۵۳ صفحه ۱۷۷ از امام زمان عج آمده که فرمود:(لو ان اشیاعنا وفقهم الله لطاعته علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم لما تاخر عنهم الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعاده بمشاهدتنا علی حق المعرفه و صدقها منهم بنا. فما یحبسنا عنهم الا ما یتصل بنا مما نکرهه و لا نوثره منهم:شیعیان ما که خداوند آنها را به طاعت خویش توفیقشان دهد اگر در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند همدل می شدند میمنت دیدار ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدن ما زودتر نصیبشان می شد. دیداری بر مبنای شناختی درست و صداقتی از آنان نسبت به ما و ما را از شیعیان دور نگه نمی دارد مگر کردارهای آنان که به ما می رسد و برای ما ناخوش آیند و دور از انتظار است)
لذا یکی از وظایف بزرگ منتظران ظهور را وجود وحدت و همدلی دانست،و این کاری بود که مرحوم امام خمینی رحمت الله علیه بر همین اساس پایه های انقلاب اسلامی ایران را مستحکم کرد و هفته ی وحدت را پایه گذاری نهاد در سالروز ولادت پیامبر اسلام صلی الله.تا همان کار پیامبر را که خواسته امام زمان عج است انجام داده باشد و یک جامعه و انقلابی تشکیل داده باشد که مورد تایید امام زمان عج است و از شیعیانش انتظار دارد.
بر خلاف شیعه نماهایی که تند رو و بی خط مشی درستی هستند و یکسره با افراط خود بین مسلمانان تفرقه می اندازد.
آری امام بین مردم ایران بار دیگر اتحاد برقرار کرد تا باز به این وسیله مهدوی بودن این جامعه را به جهانیان ثابت کند و به همه بفماند که این انقلاب بزرگ منتظر آمدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و جامعه ای مهدوی و انقلابی بر اساس آموزه های مهدویت است.
و خیلی دیگر از کارهایی دیگر را انجام داد تا جامعه جامعه ای بیش از پیش مهدوی و امام زمانی و منتظر ظهور امام زمان عج باشد.
به امید اینکه انقلاب اسلامی ایران که بعثت دوباره ای در اسلام بود به انقلاب حضرت مهدی عجل الله فرجه متصل شود و رهبر عزیزمان امام خامنه ای حفظه الله الی قیام القائم پرچم را به دست امام زمان عج بسپارد.الهی آمین.

(اللهم عجل لولیک الفرج بحق سیدتنا زینب سلام الله علیها)

 

  1. جامعه انقلابی ، یک جامعه ای است که هویت خویش را بر اساس مبانی ، اصول و اهداف آن انقلاب تبیین می کند . هر انقلابی بر اساس مبانی خویش ، بایدها و نبایدهائی جهت ایجاد تغییرات بنیادین در عرصه های فرهنگی – سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و …. مبتنی بر جهان بینی انقلابی خود دارد و انتظار دارد جامعه به تدریج با آن بایدها و نبایدها هم سو و هم جهت و همراه شود .

    انتظارات یک انقلاب از اهدافی که آن انقلاب دارد ، متاثر است. هدف غایی یک انقلاب ، هویت رفتاری دولت مردان و شهروندان را در جامعه ترسیم می کند که چرا و چگونه باید در مسیر اهداف انقلابی ، نظام زندگی خویش را انتظام بخشی نمایند .

    • غمکده می‌گه:

      سلام علی من اتبع الهدی.
      احسنت درسته قوانین و راهکارهای پیش بردی یک انقلاب هستند که هویت آن را میسازند ولی این قوانین را نوع دیدگاه و عمق تفکر و آرمانهای بزرگ یک انقلاب تشکیل میده. به طور کلی دیدگاه و تفکر اگر درست شود کار حل است و میتوان بر اساس دیدگاه قوانین را ساخت.

      اللهم عجل لولیک الفرج بحق سیدتنا زینب سلام الله علیها.

      یاعلی

» ارسال نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

سلام دلفان
سلام دلفان
رفتن به نوارابزار