سلام دلفان
سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان
سلام دلفان
سلام دلفان
کد خبر: 68512
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
خانه » اخبار برتر » قانون شکنی مدعیان قانون مداری با انتشار اسامی معتمدین/ تلاش دلواپسان رد صلاحیت ها برای تضعیف جایگاه هیات نظارت
Print This Post

اگر روند انتخاب معتمدین، برای حفظ شأن و جایگاه افرادی که صلاحیت آنها احراز نمی گردد؛ امری محرمانه است؛ چگونه بلافاصله سر از شبکه های مجازی در می آورد.

سرویس سیاسی- سلام دلفان: در چند روز گذشته  شاهد معرفی معتمدین  جهت انتخاب اعضاء هیأت اجرایی  شهرستان دلفان بودیم ، که بلافاصله در یک اقدام خلاف قانون  لیست افراد تأیید شده و عدم احراز صلاحیت شده در شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی وابسته یه یک جریان خاص منتشر و همزمان موجی از فضا سازی و تخریب علیه هیأت نظارت، از طرف دلواپسین رد صلاحیت ها کلید زده شد، که با توجه به سوابق آنها در مخالفت با کلیّت نظارت استصوابی امری طبیعی و از پیش تعیین شده به نظر می رسید. اما سوال اینجاست که اگر روند انتخاب معتمدین، برای حفظ شأن و جایگاه افرادی که صلاحیت آنها احراز نمی گردد؛ امری محرمانه است؛ چگونه بلافاصله به بهانه دفاع از آن افراد اما با  هدف  تخریب هیأت نظارت  سر از شبکه های مجازی در می آورد ؟!!

طبق  ماده 32  از فصل  چهارم قانون انتخابات، معتمدین  هیأت اجرایی با معرفی سی نفر از معتمدین محل و از بین کلیه ی اقشار واجد شرایط  از طرف فرمانداری یا بخشداری به هیأت نظارت و تأیید صلاحیت آنها توسط این هیأت انتخاب می شوند و در اینجا صراحتاً ذکر شده است که معتمدین باید از بین کلیه اقشار انتخاب شوند، اما ظاهراً برداشت انتخاب کنندگان از کلیه اقشار، فقط وابستگان سیاسی  به یک طیف  خاص و  همسو با دولت بوده است و سایر افراد که رنگ و بوی سیاسی آنها بر مشام آقایان خوش نبوده است، محل وثوق و اعتماد نبوده اند! معتمد در اینجا یک تعریف داشته است و آن وابستگی سیاسی  مطلق به  طیف حامی دولت و اختصاصی بودن معتمدین می باشد.

با وجود این قضاوت کاملاً یک سویه در مورد انتخاب معتمدین، متاسفانه برخی از این قانون شکنان،  به جای پاسخگویی به  دلایل عدم اعتماد به سایر افراد جامعه  که فقط زاویه سیاسی با این آقایان دارند، در مقام طلبکار نیز ظاهر شده و با انتشار خلاف قانون  افراد رد صلاحیت شده  و دستاویز قراردادن شأن و جایگاه اجتماعی این افراد، و با حمله به هیأت نظارت،  جایگاه و وظیفه  قانونی این هیأت را زیر سوال برده اند.

این درحالی است  که عدم احراز صلاحیت معرفی شوندگان در قانون پیش بینی شده است و در صورتی که درمرحله اول، صلاحیت آنها  احرازنشود؛ به مرحله دوم و سوم نیز کشیده می شود که مرحله سوم آن توسط هیأت نظارت استان و با هماهنگی استاندار انجام می شود. بنابراین  عدم احراز صلاحیت  فرد یا افراد  اولاً نباید چُماق تکفیر برای کوبیدن هیأت نظارت و شورای نگهبان شود  و ثانیاً اگر صلاحیت فردی برای این هيأت، که قطعاً دلایلی برای آن در دست دارند، محرز نگردیده است،  به معنی زیر سوال بردن ومخدوش نمودن سایر خصیصه های انسانی و جایگاه اجتماعی آنها نیست.

تنها پاسخی که می توان به دلواپسین رد صلاحیت داد این است که همین دفاع ناصحیح شما از این آقایان و ذکر نام آنها در فضاهای مجازی از طرف شما، اجحافی در حق آنها است و الّا بجز معرفی کنندگان و معرفی شوندگان  چه کسی بر رد صلاحیت آنها علم پیدا می کرد؟!   در پایان باید گفت همانطور که این آقایان عملکرد هیأت نظارت را در عدم احراز صلاحیت  تعداد محدودی از افراد را زیر سوال برده اند ، باید پاسخگوی سوالات مردم  در عدم اعتماد به آنان نیز باشند .

تلگرام سلام دلفان

  1. نویسنده دیدگاه: نام شما...
    آذر ۲۷, ۱۳۹۴ در تاریخ ۰۱:۰۸

    (معتمد در اینجا یک تعریف داشته است و آن وابستگی سیاسی مطلق به طیف حامی دولت و اختصاصی بودن معتمدین می باشد)
    خوب این سوال که برای شما پیش اومده برای منم پیش اومده اما در مورد انتخاب اعضای هیئت نظارت یعنی عضو هیئت نظارت یک تعریف داشته است و آن وابستگی سیاسی مطلق به طیف مخالف دولت
    حالا این سوال مطرح میشه که این کار اگه بده بیشتر یک کنش هست تا واکنش چون همینجور که میدونید و می دونیم اعضای هیئت نظارت قبلا انتخاب و معرفی شدن و به قول معروف جواب های هویه

  2. نویسنده دیدگاه: اصلاح طلب منصف
    آذر ۲۷, ۱۳۹۴ در تاریخ ۰۲:۱۱

    دولت روحانی دولت اعتدال است اما گروهی افراطی سعی دارندخلاف شعار رئیس دولت عمل کنند. متاسفانه در نوراباد خودون هم بر این اساس است.بیشتر سران اصلاحات نوراباد فقط به فکر منافع شخصی و جیب خودشون هستند و خوب هم بلدند دیگران را بازی بدن.به عنوان نمونه چند سال پیش رئیس دکه علمی کاربردی را به پیشنهاد اقای محمدی کنار گذاشتند و مطابق نظر او عمل کردند. همون رئیسی که شخص محمدی در زمان مدیر کلی اسفندیار پور چهار سال تلاش کرد و نتونست عوضش کنه.حالا همون رئیس مخلوع را که اتفاقا شخص بسیار محترمی هم هست را به عنوان معتمد معرفی کردند و در سایت نیو تدبیر از محسناتش که کمتر از واقعیت است می نویسند. اقای اسفندیار پور حاضر بود عوضش کنند اما از انتخابش را تغییر ندن اما این اقایان حاضر نبودن از سودشون کم بشه ولی تغییرات ندن. متاسفم براشون.

  3. نویسنده دیدگاه: تیز بین
    آذر ۲۷, ۱۳۹۴ در تاریخ ۱۲:۰۵

    در جواب استدلال و منطق نویسنده و یا نویسندگان دو نکته بیان می گردد :
    1. هم چنان که قاعده فراگیر بودن اعضای هیئت اجرایی و انتخاب اعضا این هیئت از همه طیف های سیاسی مطلوب و پسندیده است به همان نسبت فراگیر بودن اعضای هیت نظارت و انتخاب اعضای این هیئت نیز از همه طیف های سیاسی پسندیده ، مطلوب و مردم پسند می باشد .
    2. همچنان که اعتراض نسبت به یک دست بودن اعضای هیئت اجرای در دولت کنونی وارد می باشد به همان نسبت این اعتراض مشمول انتخاب اعضای هیئت اجرایی از یک طیف سیاسی خاص در دولت گذشته نیز می گردد . چرا در دولت گذشته با توجه به انتخاب اعضای هیئت اجرایی از یک طیف خاص این افراد تایید صلاحیت می شدند و غلبه یک جناج سیاسی بر فرآیند انتخاب اعضای هیئت اجرای مورد اعتراض واقع نمی گردید؟

  4. نویسنده دیدگاه: نام شما...
    آذر ۲۷, ۱۳۹۴ در تاریخ ۱۹:۴۲

    مشکلات بوجود آمده ناشی از قانون گریزی مجریان انتخابات است، آنها شعار قانونگرایی سر میدهند و عملا قانون گریزی میکنند!

ارسال دیدگاه

زمان ورود کد امنیتی تمام شده. مجددا بارگزاری کنید

سلام دلفان
سلام دلفان
رفتن به نوارابزار