به گزارش سلام دلفان، مسؤول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در خرمآباد گفت: جریان تردید میگوید جمهوری اسلامی باید تسلیم شود؛ باید مناسبات تبعیضآمیز حاکم بر جهان را بپذیرد؛ باید معادلات ظالمانه حاکم بر جهان را بپذیرد. نباید نگاه کند که خدا چه خواسته است. باید ببیند کدخدا از او چه میخواهد. جریان تردید جریان جایگزین کننده کدخدا به جای خدا است.
وحید جلیلی این سخنان را در همایش حامیان دکتر جلیلی در مسجدالرسول(ص) خرمآباد گفت.
وی در ابتدای جلسه با مقایسه 15 خرداد 1342 و 24 خرداد 1392 و اشاره به سخنرانی 13 آبان امام خمینی(ره) درباره کاپیتولاسیون که در اعتراض به این قانون گفته بودند سگ امریکایی به جان ایرانی ترجیح دارد گفتند: در آغاز نهضت اسلامی ما ملتی ضعیف نگه داشته شده، و محروم از حداقلهای کرامت انسانی بودیم ولی بعد از 50 سال امروز جنگ ما بر سر قلههاست و غرب که میبیند این ملت ضعیف نگهداشته شده با رهبری دینی به جایی رسیده است که دنبال این است حرف اول را در جهان بزند، دنبال محروم کردن این ملت از قلهها است.
جلیلی جریاناتی که امروز در مقابل انقلاب هستند را دو جریان تهدیدگر و جریان تردید نامید و گفت: جریان تهدیدگر در خارج از کشور مباحثی مانند قطعنامه، تحریمهای فلج کنند، گزینههای روی میز و… را مطرح میکنند.
وی با اشاره به اینکه جریان تردید برای درهم شکستن مقاومت ایران به وجود آمده است گفت: این جریان ارتجاعی که حمایت اربابان خارجی را نیز دارد برای برگرداندن ایران به 50 سال پیش، مقاومت را طعن و تحقیر میکند؛ هزینهها را بزرگ و روی خلاءها تأکید میکند.
جریان تردید میگوید جمهوری اسلامی باید تسلیم شود؛ باید مناسبات تبعیض آمیز حاکم بر جهان را بپذیرد؛ باید معادلات ظالمانه حاکم بر جهان را بپذیرد. نباید نگاه کند که خدا چه خواسته است. باید ببیند کدخدا از او چه میخواهد. جریان تردید جریان جایگزین کننده کدخدا به جای خدا است.
وی تصریح کرد که اگر این ملت قرار بود که کدخدای دنیای استکبار را به رسمیت بشناسد، دهها هزار از بهترین فرزندان خودش را به قربانگاه نمیفرستاد.
آقای جلیلی با اشاره به اینکه نکته مهم در تحلیل جریان تردید این است که آنها مناسبات حاکم بر جهان را میپذیرند و به دنبال بازتولید آن مناسبات در داخل کشور هستند گفت: آنها میگویند همانگونه که جهان کدخدایی دارد باید ایران هم کدخداهایی داشته باشد و مردم رعیت او باشند. آنها به دنبال متوقف کردن آرمانخواهی، ظلمستیزی و عدالتطلبی در ایران و حاکم کردن دوباره مناسبات اشرافی و قبیلگی در صحنه سیاسی هستند.
وی مقاومت را در مقابل جریان تردید و سازش خواند و این جریان را اینگونه تبیین کرد: بحث مهم دکتر جلیلی این است که مقاومت تنها در مقابل تهدیدها نیست و وجه مهمتر جریان مقاومت در کنار دیدین تهدیدها دیدن ظرفیتها و قابلیتهای ملت است و این نگاه براساس آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدو الله و عدوكم» است. قرآن میفرماید دشمن را که دیدید بلافاصله متوجه استعدادهای خودتان بشوید.
وی با تصریح بر این نکته که جریان مقاومت مهمترین وظیفه خود را شکوفایی استعدادهای ملت قرار دادهاست. برخی از ظرفیتهای مختلف کشور را برشمردند و تصریح کردند که شکر این نعمتها استفاده حداکثری و درست از این نعمتهاست.
حرف جریان مقاومت این است که اگر میخواهیم در مقابل تحریمها بایستیم و پیشرفت کنیم لاجرم باید دستگاه اجرایی و نظام اداری کشور یک پالایش جدی بشوند.
نکته جدیدی که دکتر جلیلی مطرح میکنند این است که مسائل ما درست حل نخواهند شد مگر درست مطرح شوند.
وی با اشاره به تعریف مسئله در ریاضی که مجهولات و معلومات باید کنار هم دیده شوند گفت: اگر ما در فرایند طرح مسئله تأکید روی نداشتهها و اینکه نظام هیچ امکان و ظرفیتی ندارد داشته باشیم دیگر طرح مسئله نیست و القاء بنبست است و نتیجه آن تسلیم در برابر کدخدا است.
جلیلی با بیان اینکه جریان سازش و تردید مطمئناً هیچگاه به دنبال این نخواهد رفت که ظرفیتهای کشور را شکوفا کند گفت: مردم زمانی با نظام در چالش با استکبار جهانی همراهی خواهند کرد که عدالت و مبارزه با تبعیض ببینند.
وی با تأکید بر این که امروز عرصه جدال این دو رویکرد است گفت: این تازه اولش است و هر نتیجهای در این انتخابات به دست آید این مبارزه ادامه خواهد داشت.
آقای جلیلی با اشاره به اینکه نکته مهم در تحلیل جریان تردید این است که آنها مناسبات حاکم بر جهان را میپذیرند و به دنبال بازتولید آن مناسبات در داخل کشور هستند گفت: آنها میگویند همانگونه که جهان کدخدایی دارد باید ایران هم کدخداهایی داشته باشد و مردم رعیت او باشند. آنها به دنبال متوقف کردن آرمانخواهی، ظلمستیزی و عدالتطلبی در ایران و حاکم کردن دوباره مناسبات اشرافی و قبیلگی در صحنه سیاسی هستند.
وی مقاومت را در مقابل جریان تردید و سازش خواند و این جریان را اینگونه تبیین کرد: بحث مهم دکتر جلیلی این است که مقاومت تنها در مقابل تهدیدها نیست و وجه مهمتر جریان مقاومت در کنار دیدین تهدیدها دیدن ظرفیتها و قابلیتهای ملت است و این نگاه براساس آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدو الله و عدوكم» است. قرآن میفرماید دشمن را که دیدید بلافاصله متوجه استعدادهای خودتان بشوید.
وی با تصریح بر این نکته که جریان مقاومت مهمترین وظیفه خود را شکوفایی استعدادهای ملت قرار دادهاست. برخی از ظرفیتهای مختلف کشور را برشمردند و تصریح کردند که شکر این نعمتها استفاده حداکثری و درست از این نعمتهاست.
حرف جریان مقاومت این است که اگر میخواهیم در مقابل تحریمها بایستیم و پیشرفت کنیم لاجرم باید دستگاه اجرایی و نظام اداری کشور یک پالایش جدی بشوند.
نکته جدیدی که دکتر جلیلی مطرح میکنند این است که مسائل ما درست حل نخواهند شد مگر درست مطرح شوند.
وی با اشاره به تعریف مسئله در ریاضی که مجهولات و معلومات باید کنار هم دیده شوند گفت: اگر ما در فرایند طرح مسئله تأکید روی نداشتهها و اینکه نظام هیچ امکان و ظرفیتی ندارد داشته باشیم دیگر طرح مسئله نیست و القاء بنبست است و نتیجه آن تسلیم در برابر کدخدا است.
جلیلی با بیان اینکه جریان سازش و تردید مطمئناً هیچگاه به دنبال این نخواهد رفت که ظرفیتهای کشور را شکوفا کند گفت: مردم زمانی با نظام در چالش با استکبار جهانی همراهی خواهند کرد که عدالت و مبارزه با تبعیض ببینند.
وی با تأکید بر این که امروز عرصه جدال این دو رویکرد است گفت: این تازه اولش است و هر نتیجهای در این انتخابات به دست آید این مبارزه ادامه خواهد داشت.
