سلام دلفان
سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان
سلام دلفان
سلام دلفان
کد خبر: 47280
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
تعداد نظرات: . نظر
خانه » آخرین عناوین » چاره بی‌خوابیتان را اینجا بخوانید
Print This Post

اگر شب‌ها دچار بی‌خوابی هستید و باید ساعتها بعد از غلط خوردن در رختخواب به خواب بروید، مشکل آن را در این خبر بخوانید.

به گزارش سلام دلفان، دکتر خسرو صادق نیت درباره اختلال خواب درباره بی‌خوابی گفت: در علم پزشکی بیش از 88 نوع اختلال خواب وجود دارد که بی‌خوابی شایعترین آنهاست و 10 درصد افراد جامعه به دلایل مختلف مانند مشکل‌های روحی، روانی، همچون افسردگی، اضطراب و استرس به خصوص استرس‌های شغلی سیگار کشیدن، قهوه‌، نوشابه مواد حاوی کافین مصرف برخی از داروها از آن رنج می ‌برند.

وی ادامه داد: به طور طبیعی یک سوم عمر هر انسانی در خواب طی می‌شود هر عاملی که بتواند خواب انسان را مختل کند، جزو اختلال های خواب، محسوب می‌شود، اختلال های خواب با توجه به نوع مشکل و ارگانی که درگیر شده است، طبقه‌های متفاوتی دارد به عنوان مثال اگر سیستم‌ عصبی در خواب درگیر باشد می‌تواند باعث تشنج و حرکات غیر ارادی در خواب شود.

صادق نیت تاکید کرد: یکی از شایع‌ترین این حرکات غیر ارادی سندروم پای بی‌قرار است معمولا 20 تا 30 درصد شاغلان هر جامعه‌ای به شیفت کاران اختصاص دارد که بین 60 تا 80 درصد آنها به اختلال های خواب دچار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین علت ایجاد اختلال های خواب از جمله بی‌خوابی ها رعایت نکردن بهداشت خواب است افزود: بارزترین نمونه برای رعایت نکردن بهداشت خواب افرادی هستند که تا دیر وقت، وقت خود را صرف تلویزیون کامپیوتر، اینترنت و بازی می‌کنند و دچار این اختلال می‌شوند چرا که بی‌نظمی در ساعت‌هایی که افراد به رختخواب می‌روند عامل مهمی در ایجاد مشکل های مربوط به خواب است. بنابراین همه افراد باید یک ساعت خاص را برای خود مبنا قرار دهند و در آن ساعت به رختخواب بروند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

» ارسال نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

سلام دلفان
سلام دلفان
رفتن به نوارابزار