سلام دلفان
سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان سلام دلفان
سلام دلفان
سلام دلفان
کد خبر: 48529
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
خانه » اخبار برتر » پاسخ به مهم‎ترین شبهات وهابیون درباره حضرت زهرا(س)
Print This Post
شبهات فاطمیه(1)

حضرت زهرا (س)در عمر کوتاه خود همیشه محافظ اسلام و قرآن و امامت بوده و سند حقانیت و اعتبار شیعه است،لذا دشمن تمام همت خود را برای تخریب مقام و شخصیت ایشان به کار برده است که در ادامه به چند شبهه و جواب آنان اشاره خواهیم کرد.

 

 به گزارش سلام دلفان، همانطوری که از روی آیات و روایات معلوم است و همانطوری که حقایق نشان می دهند دین اسلام کامل ترین دین الهی است و به همین دلیل که کامل ترین دین است آخرین دین الهی هم میباشد.
اکنون باید گفت که از آن جهت که کامل ترین دین است و سعادت دنیوی و اخروی بشر را تضمین میکند لذا ابلیس لاین و یارانش از جن و انس تمام تلاش خود را برای مقابله با آن به کار گرفتند لذا از این رهگذر که کامل ترین دین است بیشترین و سرسخت ترین دشمنان را هم دارد.
خوب این دین چون کامل ترین است آخرین هم قرار داده شده است و باید همیشه کسانی برای روشن کردن این دین در اذهان مردم وجود داشته باشند که بعد از رسول خدا (ص) دین را بدون خدشه به مردم تحویل بدهند یعنی دارای مقام علم و عصمت رسول خدا (ص) باشند که طبق نقل های مختلف همان اهل بیت او هستند که بعد از رسول الله (ص) کارشان عهده داری و هدایت مردم بر اساس دین اسلام است.اما چون این دین کامل تر بیشترین دشمنان را هم دارد مدام دشمن سعی در انحراف مردم از این مسیر کرده است.
اکنون باید گفت که یکی از اصلی ترین کارهایی که دشمن در این راستا انجام داده است کم رنگ کردن محبوبیت اهل بیت در دل مردم به هر وسیله ای بوده است.
مثلا معاویه به علی علیه السلام تهمت میزد و او را لعن میکرد و…که هدف کم رنگ کردن حب اهل بیت در دل مردم بود به وسیله تخریب آنان در ذهن مردم.
یکی از این اهل بیت حضرت زهرا سلام الله علیها است که در عمر کوتاه خود همیشه محافظ اسلام و قرآن و امامت بوده است و سند حقانیت و اعتبار شیعه بوده است،لذا دشمن تمام همت خود را برای تخریب مقام و شخصیت ایشان به کار برده است که در ادامه به چند شبهه و جواب آنان اشاره خواهیم کرد :

در مورد تاریخ تولد حضرت زهرا سلام الله علیها

شبهه ای پیرامون ولادت حضرت زهراء(س):

این نامردهای از خدا بی خبر از همان لحظه ولادت حضرت زهراء(س)را در نظر گرفته و شروع به القای شبهه نموده اند تا مگر از این راه بتوانند حق را نابود کرده و سران باطل خود را از این جرم ها و بی آبروئی ها تبرئه کنند اگر چه نمی توانند چون خداوند خودش حافظ حق و ضد باطل است.

مطلب این است که در تاریخ ولادت حضرت زهراء(س)شیعه و سنی دچار اختلاف گردیده اند به این بیان که شیعه به تبعیت از امامان معصوم خود تاریخ ولادت حضرت زهراء(س)را ۵ سال بعد از مبعث رسول خدا (ص)معرفی کرده است لذا در این زمینه در کتب روائی شیعه از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود : (حضرت فاطمه (س) ۳ روز که از جمادی الثانی سال ۵ بعثت گذشته بود متولد گردید).اما اهل سنت ولادت او را پنج سال قبل از مبعث رسول خدا (ص)نقل کرده اند حال این مطلب شاید در بدو امر صرف یک اختلاف تاریخی به نظر آید اما اهداف بسیار پلیدی در پس پرده این مطلب وجود دارد و نشان می دهد که این یک اختلاف تاریخی نیست بلکه القای شبهه از طرف متعصبان اهل سنت است و هدفی را دنبال می کنند که به آن اشاره می کنیم.

آن هدف از این قرار است که:همه می دانیم که وقتی رسول خدا (ص) به اصحاب خبر داد که وحی آمده و دستور داده که حضرت فاطمه (س)را شوهر بده افراد زیادی به خواستگاری حضرت زهراء آمدند که ابوبکر و عمر و عبدالرحمن بن عوف و تعدادی دیگر از این ها ،به خواستگاری حضرت زهراء(س) آمدند اما هر کدام به دلیلی رد شدند و موفق به این امر نشدند حال این همه خواستگار دلیل بر افضلیت و خوبی حضرت زهراء(س) است .و نیز اینکه آنان لیاقت فاطمه (س) را نداشتند با این که حضرت زهراء(س)هنوز ۹ سال بیشتر نداشت.

حال این مطلب که ناچیز بودن و حقیر بودن و بی لیاقت بودن افرادی که رسول خدا (ص) جواب رد به آنها داد را می رساند و افضلیت را برای کسی ثابت می کند که ضد آنها وضد دین آنها بود یعنی حضرت زهراء(س).حال از این القای شبهه می خواهند که بگویند فاطمه(س)در وقتی که رسول خدا (ص)خبر وحی را مبنی بر ازدواج دادن زهرا (س) آورد ۱۹ سال داشته است نه ۹ سال چونکه به قول آنان که حضرت زهرا (س)۵ سال قبل از بعثت متولد شده باشد با ۱۳ سالی که رسول خدا (ص)در مکه بوده و یکسالی که در مدینه بوده ۱۹ سال می شود لذا آنها با انتقال سال تولد فاطمه (س)از ۵ سال بعد از بعثت به ۵ سال قبل از بعثت او را ده سال خواسته اند که بزرگتر نشان دهند و تنها هدفی هم که دارند این است که می خواهند بگویند:این طور نیست که فاطمه (س)به دلیل افضلیت خود و برتری اش در ۹ سالگی امر ازدواجش از سوی خداوند آمده باشد واین همه مردم با این که او کوچک بوده طالب ازدواج با او بوده اند خیر او ۱۹ سال داشته نه اینکه ۹ سال داشته باشد و دختری هم که تا ۱۹ سالگی کسی به خواستگاری او نیامده یعنی زیاد دختر با کمالات و جمالاتی نبوده و لذا مردم به او رغبتی نداشته اند برای ازدواج و اینگونه نیست که آنقدر با فضیلت وکمالات باشد که در ۹ سالگی این همه آدم به خواستگاری او آمده باشند خیر ۱۹ سال داشت و بعد از ۱۹ سال مردم به خواستگاری اش آمدند و تا ۱۹ سالگی کسی به او رغبتی نداشت.

با این هدف ،می خواهند اشتیاق سران خود را به حضرت زهراء (س)از بین ببرند و بگویند که به او اشتیاق نداشتند و فقط به خاطر عظمت رسول خدا (ص)آنهم در ۱۹ سالگی قصد ازدواج با او را داشتند نه در ۹ سالگی و به خاطر فضایل و کمالات خودش.

بنابر این متوجه شدیم که اختلاف آنها در سال تولد حضرت زهراء(س)صرف یک اختلاف تاریخی نبوده است بلکه یک شبهه دینی است که در آن قصد تخریب یکی از سردمداران دینی واقعی اسلام را دارند اگر چه موفق نشده و نمی شوند و هدف دوم آنها این است که می خواهند داستان انعقاد نطفه او از طعام بهشت نفی کنند و چون قبل از بعثت و وحی نبوده تا غذایی برای او از بهشت بیاورند و نطفه فاطمه (س) از غذای بهشتی منعقد گردیده باشد خیر چنین نبوده است.

نکته ها:

۱-در سال تولد حضرت زهراء(س)اختلافات دیگری هست که مهم نیست و صرف اختلافات تاریخی اند نه شبهات لذا برای اطلاع بیشتر به کتب مربوط به زندگی حضرت فاطمه (س) مراجعه کنید.

۲-مخالفین هم بر رد قول ما مبنی بر تولد فاطمه (س)۵ سال بعد از بعثت اشکال کرده و گویند که آن موقع خدیجه (س)یائسه بوده و حامله نمی شده است و سنش بزرگ بوده ولی جواب این است که ثابت شده است که حضرت خدیجه (س)در زمان حملش به فاطمه (س)۵۰ سال بیشتر نداشته است.

اما جواب ما به آنها این است که:

۱-علمای خود شما مثل احمد بن حنبل در کتاب فضائل خود و نسائی در کتاب خصائص خود و ابن جوزی در تذکره و…گویند (رسول خدا (ص))با این جواب که فاطمه (س)هنوز کوچک است آنها را رد می کرد و فاطمه (س) را به آنها نمی داد.

حال حرف ما این است که ای آقایان یا بگویید که حضرت زهرا (س)۵ سال قبل از بعثت رسول الله متولد شده و یا بگویید که رسول خدا (ص)به بهانه کوچک بودن فاطمه (س)او را به ازدواج سران شما در نیاورده است ،چرا که اگر بگویید فاطمه (س) ۵ سال قبل از بعثت متولد شده پس دیگر نباید بگویید که فاطمه (س)کوچک بوده چرا که کسی به دختر ۱۸ یا ۱۹ ساله نمی گوید کوچک و یا باید بگوید که فاطمه (س) در آن روزهای خواستگاری ابوبکرو عمر و…کوچک بوده کما اینکه علمای بزرگتان گفته اند پس دیگر نباید بگویید که فاطمه (س) ۵ سال قبل از بعثت متولد شده بلکه این کوچک بودن فاطمه (س)حرف ما را ثابت می کند و آن این است که حضرت فاطمه (س) ۵ سال بعد از مبعث رسول الله (ص) متولد شده است.

۲-باید توجه کرد که برای ازدواج باید مرد و زن هم کفو و هم سان باشند ولی ابوبکر و عمر و عبدالرحمن و…و علاوه بر این که برخی از خود رسول خدا هم سن بیشتری داشتند و از لحاظ سن آنها ازدواج فاطمه (س)با آنها منطقی نبود بلکه از لحاظ وجودی و حقیقی نیز هم سان وهم کفو دختر رسول خدا (ص) نبودند چرا که فاطمه (س) به حکم آیه تطهیر معصوم بوده و به حکم احادیث شیعه و سنی ،پاره تن رسول خدا (ص) بوده و رضایتش و غضبش رضایت و غضب رسول خدا (ص) بوده است و از بهشت برایش غذا می آوردند و…از فضائل بزرگ را داشته است در حالی که حتی یک فضیلت هم در حق خواستگاران فاطمه (س) نقل نشده و هر چه خودشان نقل کرده اند در فضایل بزرگشان ،همگی تحریف و دروغ و احادیث جعلی می باشند و به گونه ای منطقی علماء به آنها جواب داده اند و خلاصه این بود که رسول خدا (ص)دخترش را را به آنها نداد.

۵-علمایی از خود اهل سنت مثل خوارزمی در مقتل الحسین و ذهبی در جلد ۲ الاعتدال وعسقلانی در جلد ۳ لسان المیزان و خطیب بغدادی در جلد ۵ تاریخ بغدادی و زرندی در نظم المسمطین و نیز در جلد ۳ تلخیص المستدرک آمده است که حضرت فاطمه (س)۵ سال بعد از بعثت رسول خدا (ص) متولد شده است و دیگر حرف ما بقی اهل سنت که ۵ سال قبل از بعثت بوده ارزش ندارد.

۲-آنها می خواهند ثابت کنند که از روی دلسوزی سران مذهبی شان به خواستگاری دختر رسول خدا (ص)رفته اند و حال آنکه این کذب محض است چرا که چگونگی خواستگاری آنها و التماس به رسول خدا (ص)از سوی آنها و اینکه می گفتند که ما در اسلام قدمت داریم و ما جزء یاران توییم و یا اینکه پول زیادی یعنی همه مال خود را مهریه ی فاطمه(س) قرار میدادند در نزد رسول خدا (ص)،اینها می رسانند که به شدت مشتاق و مایل به این ازدواج بوده اند نه اینکه از روی دلسوزی بیایند واز اینها گذشته اگر فاطمه (س) به گونه ای بوده که هیچ مردی به او رغبت نداشته اولا چرا ۱۷۰۰نفر به خواستگاری اش آمدند و دوما چرا رسول خدا (ص)دخترش را که مانده بود و سن ازدواجش داشت می گذشت و کسی مایل به او نبود را رد نکرد که بیشتر از این نماند؟ بنابر این حرف آنها مبنی بر این شبهات موزیانه بسیار خنده دارو بی اساس است .

جواب ۳ :تعدادی از مورخین گفته اند که اولاد خدیجه (س) همه بعد از بعثت متولد شده اند و فاطمه (س) هم که کوچکترین آن اولاد بود لذا بعد از بعثت متولد شده نه قبل از آن.

جواب ۴-تعدادی از اصحاب رسول خدا (ص)می گویند که فاطمه (س)از میوه های بهشتی در معراجی که در اوایل بعثت رخ داد نطفه اش بسته شده است و این دلیلی است بر اینکه ۵ سال بعد از بعثت متولد شده چون اگر ۵ سال قبل از بعثت را قبول کنیم حرف این اصحاب رسول خدا (ص)یعنی ابن عباس سعد بن مالک و عایشه و عمر بن خطاب نفی می شود چون قبل از بعثت معراجی در کار نبوده است.

علی گلی حسین آبادی”غمکده

  1. نویسنده دیدگاه: ﺁﻧﺸﺮﻟﻲ
    اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ در تاریخ ۱۸:۳۲

    ﻋﺎﻟﻴﻴﻴﻴﻴﻴﻲ ﺑﻮﺩ.ﻣﻤﻨﻮﻥ.

  2. نویسنده دیدگاه: غمکده
    اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ در تاریخ ۱۹:۴۱

    خواهش میکنم.
    ان شاء الله مطالب دیگری هم عرض خواهیم کرد خدمت همه دوستداران.
    هر روز یک شبهه.

ارسال دیدگاه

زمان ورود کد امنیتی تمام شده. مجددا بارگزاری کنید

سلام دلفان
سلام دلفان
رفتن به نوارابزار